Umhlanga - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Umhlanga - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Umhlanga

Blijf op de hoogte en volg Marian

08 November 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Zaterdag 8 november. Vanmorgen hebben we voor we vertrokken naar Umhlanga eerst nog een bootocht gemaakt op Lake St Lucia. Dit meer staat bekend om de ca 5000 nijlpaarden die leven in het meer. We werden opgehaald door onze gids. Hij wist ons niet alleen veel te vertellen van de nijlpaarden maar ook over de bomen en andere dieren zoals vogels. Hij liet ook nog zien dat er krabben waren die de grond schoonhouden. Hij gooide wat blaadjes bij de krabben. De krabben kwamen uit hun holletjes, pakten de blaadjes en trokken ze in hun holletjes. Op het laatste moment kwamen we nog een nijlkrokodil tegen en ging een nijlpaard op stap. Het nijlpaard stapte uit het water en ging op pad in St. Lucia.
Nadat de gids ons afgezet heeft zijn we naar Umhlanga gereden. Deze plaats ligt aan de Indische Oceaan. Er staan hier hele grote huizen. Duidelijk wonen hier de rijkeren. Onze lodge ligt ca 40 m van het strand. Mooi maar het is hier niet echt warm. Daabij is de wind ontzettend hard en er zijn ook haaien. We gaan nog even wandelen op de boulevard want de golven zijn echt spectaculair en hele grote schepen zien we varen. Daarna hebben we gegeten in Little Havanna. Was wel heel sjiek. We hadden geluk dat er plaats was want bijna alle plekken waren gereserveerd. We hadden onze spijkerbroek en t shirt nog aan maar mochten toch naar binnen. We hebben heerlijk en sjiek gegeten in onze oude kleren!

• 08 November 2014 - 20:23

Lia:

Leuk om jullie reisverslag te lezen! Sommige plekken heel bekend en andere wat minder. Geniet verder van die mooi land!