Golden Gate NP - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Golden Gate NP - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Golden Gate NP

Door: Ko

Blijf op de hoogte en volg Marian

13 November 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dinsdag 11 november

Na een paar dagen internet loos zijn we er weer. Dinsdag vanaf bergville naar het Golden Gate NP gereden. We hadden de R 74 over de Oliviershoekpas gekozen om dit te doen. Deze staat op elke kaart en ook op de weg wijzers, maar na een aantal kilometers houdt het op weg te heten. Ze zijn daar 4 jaar geleden begonnen met de te verniewen en na de weg opgebroken te hebben zijn ze gestopt. Dus verder over een grindbed vol met potholes en oude stukken weg waar nog grotere gaten in zaten, maar we kwamen er en als je tijd had om even te kijken zag je dat de natuur schitterend was.
Het Golden Gate Park is niet groot maar je heb schitterend rots formatie's alleeen 's nachts begon het te regen en het hield pas op de volgende nacht. Het viel echt met bakken uit.de lucht.
Woensdag niet veel meer gedaan dan lezen, naar de regen kijken en nog even naar de winkel.
Donderdag 13 november

Vanochtend vroeg opgestaan want de zon scheen, nog wat foto's genomen en toen naar Johannesburg naar het vliegveld. Daar hebben we nog gezellig met Daan en Ruth geluncht. Na een goed vlucht en lekker gegeten zijn we nu in Port Elezabeth.

• 13 November 2014 - 22:37

Anja:

Ik wil jullie niet teleurstellen, maar ik hoorde dat het in de Kaap ook niet warm is....In ieder geval: ook belangrijk, caramel topping is goed! Plezierig verder, drink dan maar een extra wijntje daar als het zo koud is.