Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Marian

19 November 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Woensdag 19 november. Danny is jarig vandaag! Eerst hem even een sms gestuurd. Kaartjes sturen is geen optie want de post staakt hier als sinds april 2014! Vandaag hebben we de Swartberg Pass gedaan. Onderweg op de R 328 kwamen we eerst de Cango Caves tegen. Dit zijn een van de grootste grotten van Afrika. We hadden een boeiende gids die ons veel kon vertellen.
De weg naar de Swartberg Pass werd vervolgens een grindpad maar was goed te doen als je voorzichtig reed. Het was een heel indrukwekkend stukje met prachtige vergezichten en kale rotsen om ons heen. De beheerder van het guesthouse adviseerde ons vervolgens door te rijden naar Prince Albert. Wwt een tosformaties aan de ander kant van de berg! Prachtig! Na een stukje taart, we konden er bijna niet overheen kijken zo groot, zijn we weer vertrokken richting Oudtshoorn. Wat we toen tegenkwamen was heel erg mooi. We kwamen over de Meiringspoort Pass. Indrukwekkende hoge bergen, superhoge kloven, rood gekleurd waar we met de auto doorheen reden. Geweldig om te zien. Het huisdier van de struisvogelfarm voor ons guesthouse loopt weer te loeien, blazen blerren?? Ik weet eigenlijk niet hoe je dat noemt bij een struisvogel. Morgen gaan we via Mosselbaai naar Stellenbosch, de tuinroute afsluiten.