Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Marian

20 November 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Donderdag 20 november. Vandaag vanuit de Karoo vertrokken naar Stellenbosch. De wijnstreek van Zuid-Afrika. We hebben de tuinroute gereden richting Stellenbosch vanaf Mosselbaai. Onderweeg hebben we Swellendam nog bezocht. Daar staat een hele oude kerk die je in alle folders ziet staan. In Swellendam hebben we gelunchd. Roosterkoek hebben we gegeten. De tuinroute is een afwisselend landschap met bergen, woeste stukken waar niets groeit en uitgestrekte graanvelden. De bergen zijn hier ontzettend hoog, kaal en het zijn meerdere rijen achter elkaar. We zijn aangekomen in ons laatste guesthouse (Rusthuiz is de naam). Vanavond hebben we gegeten in Stellenbosch in the Big Easy, eigendom van een gerenomeerd golfer. We konden kiezen uit heel veel soorten wijn, we zijn dan ook in de wijnstreek van Zuid-Afrika. Het aantal wijnboerderijen hier is enorm. Morgen of overmorgen nog maar eens een wijnboerderij bezoeken. Moet je toch gedaan hebben als je in Stellebosch bent. Ook willen we nog on Hermanus gaan kijken of we nog walvissen kunnen spotten. Nog genoeg te doen.